miercuri, 16 februarie 2011

Presiune cu azot - moft sau necesitate ?

Presurizarea cu azot nu este încă pe deplin înţeleasă de toţi utilizatorii (atât utilizatorii finali, cât şi dealerii şi service-urile auto). Întrebările şi nelămuririle cu privire la beneficiile acesteia se datorează în mare parte faptului că, acest serviciu este relativ nou pe piaţa românească.
În încercarea noastră de răspunde la întrebarea: ” Presiune cu azot - moft sau necesitate ?” vom trece în revistă pentru dumneavoastră principalale avantaje ale folosirii azotului în locul aerului comprimat.
Înainte însă de enumera cele mai importante avantaje pe care la aduce folosirea azotului, cosiderăm că este important de înteles care este diferenţa între azot şi aer comprimat:
Aerul comprimat - metoda tradiţională pentru umflarea anvelopelor - conţine oxigen, vapori de apă şi alte gaze în proporţie de 22% şi azot 78%. Cauciucul anvelopei este ca o membrană, prin care oxigenul  trece către exterior de trei ori mai repede decat azotul. Ca rezultat, se obţine o  scurgere treptată a oxigenului prin pereţii cauciucului  şi deci, la dezumflarea acestuia. Însă, dacă se reduce procentul de oxigen, de la 22% la mai puţin de 7%, anvelopele vor păstra presiunea corectă mai mult timp. De exemplu: cu 95% azot în anvelope, acestea vor menţine presiunea optimă de 3-4 ori mai mult.
Menţinerea constantă a presiunii optime determină şi principalele 3 beneficii pe care la aduce azotul:

1.    durabilitate mai mare pentru anvelope – presiunea constantă menţine „pata de contact” cu asfaltul la parametrii optimi. Astfel, se evită uzura prematură a anvelopelor pe margine – în cazul rulării cu presiune mai mică sau uzura prematură pe mijlocul căii de rulare – în cazul folosirii unei presiuni mai mare decât cea optimă. În ceea ce priveşte componentele interne ale cauciucului, în absenţa oxigenului, lipseşte umiditatea care, în timp, influenţează îmbătrânirea amestecurilor, a structurii interne a cauciucului şi a elementelor metalice.

2.      economie de combustibil – presiunea corectă menţine suprafaţa de contact cu asfaltul reducând rezistenţa la înaintare . Astfel, se obţine o  economie de combustibil cu aproximativ 3.3%  şi implicit o  reducere a emisiile de noxe.

3.      creşte siguranţa – spre deosebire de oxigen, azotul reduce posibilitatea exploziilor în cazul supraincălzirii cauciucului. În plus,  întrucât azotul este mai stabil decât aerul  (care este sensibil la variaţiile de temperatură şi presiune ), aderenţa la drum a pneurilor este mult mai bună şi deci şi siguranţa vehiculului este mai ridicată.
.         
Dacă v-aţi convins de faptul că folosirea azotului pentru anvelopa dumneavostră este o necesitate şi nu un moft , vă aşteptăm la centrul nostru de anvelope.
Facem parte dintre firmele care efectuează servicii de umflare a anvelopelor cu azot în cadrul centrului de anvelope situat în Iasi pe str. Aurel Vlaicu nr.78. Preţurile pentru un astfel de serviciu sunt de : 7 lei de roata pentru turisme şi 11 lei de roata pentru autovehiculele 4x4.
Vă asigurăm că procedura de umplere cu azot a anevelopei este una foarte simplă : se ridică maşina pe rampă şi se scoate aerul din cauciucuri, iar apoi acestea sunt umplute cu azot. Dupa toate acestea, se verifică concentraţia până când se ajunge la nivelul dorit.
Sfat: pe parcursul întregului proces de alegere a celor mai potrivite servicii (din categoria service roţi) sau anvelope, nu ezitaţi să contactaţi telefonic sau prin e-mail consilierii noştri de vânzări. Aceştia vă vor sta la dispoziţie cu sfaturi bazate pe o experienţă vastă. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu