Datorită faptului că diferenţele de preţ între o anvelopă nouă şi una reşapata sunt destul de mari, o parte din cumpărători pot fi tentaţi să aleagă varianta mai ieftină respectiv anvelopa reşapată. Înainte însă de a va decide exact ce să cumpăraţi, este important să vă întrebaţi de ce există această diferenţă de preţ şi care sunt avantajele şi dezavantajele unei anvelope reşapate.
În rândurile ce urmează vom încerca să prezentăm cele 2 tipuri de anvelope pentru a surprinde cât mai bine diferenţele dintre ele:
Anvelope noi
Anvelopele reşapate se fac dintr-un cauciuc vechi şi o bandă de rulare nouă. Se aleg anvelopele cu o dată de fabricaţie mai recentă şi care nu prezintă nicio altă uzură în afara de cele la banda de rulare. O astfel de anvelopă este special tratată şi curăţată de vechea bandă de rulare. După care, la cald, se lipesc banda de rulare noua şi un strat subtire de cauciuc pe pereţii laterali, pentru a da o notă de cauciuc nou. Practic, se reia procesul de fabricaţie a anvelopei de la etapa în care se montează banda de rulare.
Diferenţa între anvelope noi şi cele reşapate
De obicei anvelopele reşapate sunt mai grele decât unele noi pentru ca banda de rulare nouă, care urmează să fie lipită pe corpul anvelopei vechi, este mai groasă şi se adaugă materialele adezive. În plus, cauciucul folosit este unul de calitate mai slabă.
La o anvelopă nouă costă mult mai mult fabricarea balonului şi a bazei, care are multe elemente şi structură metalică sau sintetică, decât banda de rulare. La un cauciuc reşapat această bază există deja, fiind a unui cauciuc vechi, la care se adaugă doar banda de rulare nouă. Deci o anvelopă reşapată este mai ieftină pentru că are doar banda de rulare nouă, în rest, pe dedesubt, este acelaşi cauciuc vechi.
Avantajele şi dezavantajele anvelopelor reşapate?
Anvelopele reşapate au un singur avantaj: preţul de achiziţie foarte mic. Dezavantajele lor sunt ceva mai multe, aşa că le vom enumera sub forma unei liste:
-diferenţele de compoziţie a materialelor dar şi date diferite de fabricaţie pentru cele 2 părţi componente: (banda de rulare nouă şi vechea anvelopa peste care va fi lipită) fac invitabil ca anvelopa reşapată să nu se comporte ca un întreg unitar. Mai mult de atât, daca pneul peste care se suprapune noua bandă de rulare este vechi, acesta va pierde proprietăţile cauciucului original şi lipirea noii benzi de rulare va fi defectuoasă.
-
În cazul anvelopelor noi nu vor exista problemele enumerate anterior, deoarece acestea au fost fabricate de la 0 şi sunt verificate înainte să fie puse spre vânzare.