joi, 31 martie 2011

Îndreptare jante


Când este necesar să îndreptăm jantele ?

Janta suferă deformări în urma impactului cu bordurile, gropile sau alte obstacole prezente pe carosabil. În acest mod , roţile ajung să se dezechilibreze iar conutinuarea rulării în aceste condiţii conduce la uzura neuniformă a anvelopelor şi la scurtarea duratei de viaţă a acestora. Aşadar, este recomandat ca operaţia de îndreptat jante să se facă periodic sau imediat ce apar "bătăi" sau "vibraţii ale volanului", indiferent dacă acestea sunt jante din aliaj, aluminiu, tablă, sau oţel. 
De asemnea, este bine ca integritatea jantei  să fie verificată înainte de a se efectua operaţia de echilibrare a roţilor.

Cum se face îndreptarea jantelor ?

Modalitatea prin care se realizează îndreptarea jantelor depinde de materialul din care sunt facute aceasta. Îndreptarea jantelor din tablă / oţel se face prin deformare la rece, iar uneori, la jantele din aliaj / aluminiu este necesară o încălzire, nu mai mult de 140C (după această temperatură, în momentul răcirii apar tensiuni remanente în material). Pentru siguranţa dumneavoastră, vă recomandăm ca operaţiunile de îndreptat jante să fie executate într-un SERVICE ROTI (vulcanizare) specializat, autorizat RAR, de către un personal calificat şi cu maşini şi ustensile adecvate.

Cât durează operaţiunea de îndreptare a jantelor ?

Îndreptarea unei jante din aliaj poate dura între 5 şi 45 minute în funcţie de lovitura şi de mărimea zonei încălzite


Vă invităm să vedeţi oferta noastră de anvelope şi jante auto ! Nu ezitaţi să ne contactaţi pentru a face alegerea cea mai potrivită !

miercuri, 9 martie 2011

Ce facem cu anvelopele uzate ?

Ce facem cu anvelopele uzate ? Le valorificăm!!!

Chiar dacă la o primă vedere nu ar părea, anvelopele uzate sunt un material cu mare potenţial. Acestea prezintă o serie de calităţi  precum : rezistenţă structurală (atunci când sunt folosite întregi), supleţe (atunci când sunt transformate în granule), sau putere calorică (atunci când sunt utilizate ca şi combustibil). Astfel, pentru anvelopele uzate există 2 tipuri de valorificare: una energetică şi una materială.

Valorificarea energetică se referă la utilizarea puterii calorice a anvelopei. Datorita acestei calităţi, anvelopele uzate pot fi utilizate ca şi combustibil alternativ în:

-cuptoare din industria cimentului; 
-centrale termo-electrice producătoare de electricitate;
-cazane termice producătoare de vapori.

Valorificarea materială se referă la folosirea anvelopelor uzate nerecuperabile în diverse aplicaţii :

- anvelopele întregi pot fi foloste la:  diguri, rembeluri pentru şosele sau paravane antizgomot.

- anvelopele tocate pot fi folosite la construcţia şoselor sau ca substrat de drenare a apei pentru terenurile sportive.

- anvelopele măcinate pot fi folosite pentru obţinerea de granule de cauciuc şi puderta. Acestea din urmă, amestecate sau nu cu polimeri sintetici, se pot folosi la confecţionarea de obiecte turnate, ca de exemplu rotiţele cărucioarelor destinate transportului de mărfuri , covoare pentru acoperirea terenurilor din sălile de sport şi spaţiilor de joacă, diferite piese pentru industria auto (volan flexibil, covoraşe, garnituri pentru frâne), braţe pentru fotolii,  semne rutiere, materiale pentru acoperiş, echipamente pentru camping (dubluri, saltea de protecţie, acoperiş şi podea).


Cine se ocupă de colectarea anvelopelor uzate la noi în ţară ?

Începând cu anul 2004 există la noi în ţară un cadru legislativ care reglementează managementul anvelopelor uzate .
Practic, toţi deţinătorii de anvelope  vechi sunt obligaţi de lege să le predea unui producător sau colector autorizat, în scopul valorificării acestora . Oamenii pot duce anvelopele uzate în locul de unde le-au cumpărat, la orice vulcanizare sau la orice producător sau importator deoarece toţi operatorii comerciali care activează pe piaţa anvelopelor au obligaţia de a primi anvelopele uzate, indiferent dacă au fost sau nu achiziţionate de la ei.

În Romania, Eco Anvelope este singura societate care gestionează, în prezent, fluxul de anvelope uzate din ţară. Aceasta lucrează cu operatori economici autorizaţi şi specializaţi în servicii de colectare şi valorificare a anvelopelor devenite deşeuri.

Fii ECO FRINDLEY !

Acum, că ai aflat câte lucruri se pot face dintr-o anvelopă uzată tot ceea ce îţi mai rămâne de făcut este să oferi aceste informaţii şi celorlalţi! Recomandă articolul nostru pentru a te asigura că anvelopele uzate vor fi valorificate!

joi, 3 martie 2011

Noile etichete europene pentru anvelope!

Începând cu 1 noiembrie 2012, cel mai târziu, toate anvelopele expuse la orice distribuitor, service auto sau showroom vor avea noua etichetă UE afişată în apropiere.
Legislaţia europeană prevede 3 indici obligatorii care trebuie să apară pe etichetele anvelopelor, pentru informarea corectă a clienţilor, fără ca aceştia să aibă nevoie să aprofundeze cunostinţe de specialitate. Astfel,  noua etichetare va  permite utilizatorului să compare cu uşurinţă anvelopele de mărci diferite şi astfel să se decidă pentru o anvelopă mai sigură şi mai eficientă energetic.

Iată care sunt cei 3 indici :
1.    rezistenţa la rulare ;
2.    aderenţa pe asfalt ud ;
3.    zgomotul la rulare.

Pentru fiecare indicator în parte , eticheta impusă de UE va conţine câte o pictogramă distinctă :
-       pictograma nor şi ploaie - pentru semnalizarea aderenţei pe suprafaţa umedă;
-       pictograma pompă de carburant -pentru semnalizarea indicelui de rezistenţă la rulare;
-       pictograma difuzor auto- pentru semnalizarea indicelui de zgomot emis la rulare.

Primii 2 indici for fi reprezentaţi pe o scală grafică de la A la G. Pentru performanţa cea mai bună îi va corespunde A, iar pentru cea mai slabă îi va corespunde G. Cel de-al treilea indice, zgomotul la rulare, va fi marcat numeric, ca valoare în decibeli a zgomotului produs.
În ceea ce priveşte forma în care va fi prezentată noua etichetă pentru anvelope, Regulamentul UE prevede 2 posibilităţi: fie să fie aplicată direct pe banda de rulare a anvelopei, fie ca distribuitorilor să le fie furnizate etichete imprimate pentru fiecare lot de anvelope de acelaşi fel.

Poziţia marilor producători de anvelope:
Conform oficialilor, liderii mondiali ai producţiei de anvelope au salutat iniţiativa europeană  şi s-au arătat convinşi că această standardizare îi va educa pe clienţii să achiziţioneze anvelope mai sigure şi mai eficiente.